2018年12月10日 星期一

生活 - 新浪台灣新聞中心: 屏東逾1700養豬場 立委批防疫人員不足

生活 - 新浪台灣新聞中心
新浪台灣 
屏東逾1700養豬場 立委批防疫人員不足
Dec 9th 2018, 16:00

中國非洲豬瘟爆發至今,讓國內養豬大縣相當緊張,立委莊瑞雄指出,屏東縣養豬場至少1700處,卻只有5位防疫人員,人手嚴重不足。對此農委會表示,會趕緊重新規劃。

雖然非洲豬瘟病毒還沒在國內發現,不過卻讓雲林、屏東、彰化等養豬大縣非常緊張,深怕只要病毒入侵,又會重創產業,上午來自屏東的立委莊瑞雄指出,屏東縣超過千場的養豬場,但全縣防疫人員竟然只有五位。

民進黨立委莊瑞雄指出,「(養豬場)1700多個...

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com. By using Blogtrottr, you agree to our policies, terms and conditions.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions.

沒有留言:

張貼留言