2018年11月9日 星期五

生活 - 新浪台灣新聞中心: 中國自閉症兒童患者逾300萬 專業人才缺乏

生活 - 新浪台灣新聞中心
新浪台灣 
中國自閉症兒童患者逾300萬 專業人才缺乏
Nov 9th 2018, 06:55

(中央社台北9日電)中新社報導,當前中國自閉症患者中,0至14歲的兒童患者數量在300萬至500萬之間。專家指出,專業人才的匱乏,和缺少一套成熟、完整的體系,是中國在自閉症治療所面臨的問題之一。

紅旗˙孤獨症兒童康復訓練營8日在海口中國殘疾人福利基金會孤獨症兒童(南方)康復基地舉辦開營儀式,訓練營主辦單位之一、中國殘疾人福利基金會提供了上述數據。

北京大學第六醫院主任醫師賈美香向媒體表示,中國在1980年代中後期才開始涉足自閉症康復領域...

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com. By using Blogtrottr, you agree to our policies, terms and conditions.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions.

沒有留言:

張貼留言